Merch nebo-li merchandise (z angl. slova merchandise, tedy zboží, obchodovat) je obor zabývající se péčí o zboží, a to především v maloobchodním prodeji, ale také v prodejnách typu cash & carry (jako jsou např. v Čechách na Moravě a Slezsku prodejny Makro). Ve světě sneakers, hudby, youtuberů apod. to znamená oblečení a módní doplňky s vlastními potisky, které napřímo prodávají svým fanouškům.

Fanoušci kupují merch, aby dali najevo náklonost k určité věci, kapele, umělci, herci, brandu (značky) či modelu tenisek a odlišili se tak od ostatních.

Zdroj: https://sneakerstenisky.cz/

A jak vznikl merch 3. oddílu?

Vzniklo to velmi spontánně ze strany rádkyň a rádců oddílu. Ti začali oddíl a Junák vnímat jako svou značku, začali být fanoušky toho, co oddíl dělá a co dělají oni sami pro oddíl, proto chtěli navenek ukázat, že patří do Trojky KONDOR Blansko a že to je něco víc, než jen skaut, Junák. Tak vznikl první „merch“ Mikina.

Když ji měli všichni vědoucí a „promenádovali“ se v ní na táboře 2019, spousta dětí z oddílu – jakožto fanoušci, protože skaut nevnímají jen jako kroužek, ale jako zálibu, ji chtěli také. Proto se pořídili mikiny do oddílu a vznikla tato stránka. Takže jestli i TY patříš k fanouškům/fans. Tak to tu očíhni a dej vědět, co chceš.

Na prodeji merche oddíl nevydělává, a tak všechny ceny jsou nákladové (bez zisku). Kontakt: email svab.o@seznam.cz

(Stránka slouží jen jako informační pro členy a příznivce oddílu, nejedná se o eshop či prodejní web. Jsme nezisková organizace a věci zde ukázané zajišťujeme jen naší členské základně na vlastní náklady, nikoliv za účelem prodeje a zisku.)

Mikina

Tohle je Mikča, jen pro tvrďáky, černej design, klokaní kapsa, kapuce. Ve předu logo Junáka a název oddílu. Na zádech najdeš výtvor rádců a rádkyň oddílu. Hledali a přemýšleli nad dobrým sloganem, až vymysleli toto. „BÝT SKAUT JE SUPER, BÝT VE TROJCE BOŽÍ“. Cílem bylo něco, co zaujme, rýmuje se, dá se řvát jako pokřik a bude jasně říkat. Na NÁS se nesahá! Slovo „Trojka“ pak odkazuje na 3. oddíl Kondor (přední nášivka). Jestli v tom vidíš něco jiného, tvoje věc, ale nic jiného v tom není.

Materiál: 80% COTTON, 20% POLYESTER


Čepice

Jak tohle vzniklo? To je dlouhý příběh. V roce 2013-2019 vedl oddíl Ondřej Šváb – Švejbi, který mimo jiné nosil pořád čepice, spal v nich, jak začalo být trošku chladněji hned jsi ho viděl v čepici. Samozřejmě, že jsme si do něj rejpali proč, jako že to nosí. Na což vždy reagoval, že hlavou se ztratí až 70% tepla z těla a když má čepici tak „šetří“. My si dělali srandu z něj a on nám to vracel. 😀 Nicméně se z toho stal až „folklór“ že když někdo řekl, že je mu zima, všichni na něj: „vezmi si čepici“. No a pak z recese vznikla čepice #Švejbi. Pohodlná, drsně černá, unisex čepice s výšivkou.

Materiál: 100% ACRYLIC


Fakta k úniku tepla hlavou

Větší unik tepla hlavou než jinou částí těla je mýtus. Který již byl vědou vyvrácen. Z hlavy sice uniká o něco víc tepla než z jiné části těla ne však desítky %. Jediným důvodem odvodu tepla hlavou je, že je to část, která není zakryta oblečením. Jak dokazují snímky termokamezy zde: https://www.devold.cz/

Takže je-li zima, vezměte si čepici, abyste zakryly celé své tělo. Pokud si ji nevezmete, bude hlava cca 10% vašeho povrchu těla, kterým uniká podobné procento tepla a může vám být zima na vaši hlavičku, protože ta se ochlazuje, zmrzlé uši, nos atd. #Švejbi Zdroj: https://www.national-geographic.cz/


Součást kroje – kraťasy a sukně

Ve vývoji